- 161. Nieznośny ciężar akademii
- (Opinie)
- ... jako przynależnych programowo zohydzanym elitom. Kompetencje „ludzkie” (dostępne bez kursów i certyfikatów) są z kolei stawiane na piedestale, jako możliwe do sprawiedliwej (bo bezkosztowej) dystrybucji. ...
- Utworzone: 09-05-2023
- 162. Zapytaj sztuczną inteligencję, a prawdę Ci powie?
- (Metody i narzędzia)
- Dezinformowanie, wkręcanie, prankowanie, trollowanie... – z tymi zjawiskami prawdopodobnie mamy do czynienia codziennie, choćby gdy przeglądamy informacje w internecie (zwłaszcza w sieciach społecznościowych). ...
- Utworzone: 05-05-2023
- 163. Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
- (Opinie)
- ... na pomoc terapeutów i psychiatrów. Tymczasem nie pomoże nawet 50 tysięcy etatów psychologów w szkołach i niezliczone godziny warsztatów rozwijających kompetencje, budujących zaufanie społeczne etc., jeśli ...
- Utworzone: 04-05-2023
- 164. Budowanie inteligencji emocjonalnej z pomocą Edpuzzle
- (Metody i narzędzia)
- Żyjemy w świecie, w którym sztuczna inteligencja wkrada się do naszego codziennego życia i zaczyna zajmować w nim coraz więcej miejsca. Dla naszych uczniów, przedstawicieli pokolenia Alfa, jest to jak ...
- Utworzone: 03-05-2023
- 165. Jak dyslektycy widzą litery?
- (Metody i narzędzia)
- Dysleksja to trudności w nauce czytania i pisania u dzieci, które nie powinny mieć z taką nauką problemów, nie posiadają dysfunkcji intelektualnych, nie mają żadnych poważnych wad wzroku i słuchu ani schorzeń ...
- Utworzone: 02-05-2023
- 166. Sprawdź się przed sprawdzianem
- (Metody i narzędzia)
- Przedstawię trzynaście sposobów na sprawdzenie jak uczniowie są przygotowani do sprawdzianu. Dlaczego warto to sprawdzić i jak to robić? Jest kilka ważnych powodów. Jednym z ważnych aspektów oceniania ...
- Utworzone: 01-05-2023
- 167. Jak metoda STEM pomaga dzieciom w nauce języka polskiego?
- (Metody i narzędzia)
- Metodologię STEM w edukacji wczesnoszkolnej najczęściej przedstawia się jako sposób na rozwój w młodych uczniach i uczennicach kompetencji cyfrowych. Kojarzy się ją z umiejętnościami programowania czy ...
- Utworzone: 29-04-2023
- 168. Znamy zwycięzców II edycji programu Solve for Tomorrow
- (Projekty edukacyjne)
- ... z wyzwaniami XXI wieku, równolegle rozwijając kompetencje przyszłości, takie jak: kreatywność, krytyczne myślenie, współpraca, komunikacja czy empatia. Tą drogą zyskują możliwość realizowania własnych ...
- Utworzone: 27-04-2023
- 169. Drugi obieg (edu)
- (Opinie)
- ... tezy odmiennej – jestem przekonany, że kompetencje nauczycieli wyżej wymienionych przedmiotów nie odbiegają od dydaktycznej średniej, a biorąc pod uwagę presję, spowodowaną raczej negatywnym postrzeganiem ...
- Utworzone: 23-04-2023
- 170. Dynamiczny wzrost popularności edukacyjnych kursów online
- (E-learning)
- ... preferencji użytkownika – dodaje dyrektor OPI. Tematyka kursu bardzo istotna Osoby zainteresowane edukacją zdalną poszukują najczęściej kursów, które pomogą im zwiększyć swoje kompetencje, dzięki czemu ...
- Utworzone: 20-04-2023
- 171. Zainspiruj się i (dalej) zmieniaj
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- ... się już 3 tomów i kilku indywidualnych pamiętników). W ten sposób poprzez zabawę rozwijają kompetencję pisania budując dłuższe wypowiedzi, opisują (i kreują) różnego rodzaju sytuacje, w których "znalazły ...
- Utworzone: 16-04-2023
- 172. W trosce o młodych w cyfrowym świecie
- (Projekty edukacyjne)
- ... społecznego, ale i poczucie bezpieczeństwa. We współczesnym świecie ważne są umiejętności cyfrowe, ale jeszcze ważniejsze są kompetencje społeczne. Dlatego w inicjatywach naszej Fundacji łączymy naukę ...
- Utworzone: 14-04-2023
- 173. Wyprawa po przygodę, czyli o projektach edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej
- (Metody i narzędzia)
- ... kształcić kompetencje przedsiębiorczości. Uczniowie mogą założyć firmę organizującą, np. uroczystości weselne i przygotować ofertę handlową. W projekcie Na jesienną nutę zaproponowałyśmy kilka pomysłów ...
- Utworzone: 05-04-2023
- 174. Sposoby na osiąganie dobrych wyników w nauce szkolnej
- (Badania)
- ... bajek czy angażowanie ich w rozmowy. Takie aktywności, według naukowców, z jednej strony zacieśniają więzi z rodzicami, a z drugiej pomagają rozwinąć kompetencje emocjonalne i społeczne. (Żródło: zdrowie.pap.pl) ...
- Utworzone: 02-04-2023
- 175. Co to znaczy umieć się uczyć przez całe życie?
- (Opinie)
- ... czy studia zawodowe? W umiejętności uczenia się przez całe życie nie chodzi tylko o kształcenie zawodowe, lecz i kompetencje społeczne, np. nauczyć się być rodzicem. Tego w szkole nie ma. Nie ma takiego ...
- Utworzone: 29-03-2023
- 176. Timeo Danaos et dona ferentes
- (Opinie)
- ... doświadczenia z pracy w szkolnictwie sprowadziły moją wiarę w kompetencje i dobrą wolę polityków chałturzących we władzach oświatowych do poziomu zera absolutnego. Stałem się tak podejrzliwy, że nawet ...
- Utworzone: 28-03-2023
- 177. Jak przerwać błędne koło, czyli o właściwym wykorzystaniu technologii w edukacji
- (Projekty edukacyjne)
- ... prof. UV pod tytułem Czy jesteśmy dziś w przełomowym momencie w edukacji?. Prof. Plebańska podsumowywała w nim wyniki raportu Jak w szkołach wykorzystuje się doświadczenia i kompetencje cyfrowe zdobyte ...
- Utworzone: 25-03-2023
- 178. Uczeń przeszkadza w lekcji...
- (Metody i narzędzia)
- ... porozmawiania o nich. Jeśli mamy dobre relacje z uczniami, zadziała. Na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne (klasa VII) - sprawdziło się. Żaneta Wójcik, nauczycielka plastyki i ...
- Utworzone: 06-03-2023
- 179. O modelu SAMR jeszcze raz
- (Metody i narzędzia)
- Jeśli chcemy używać technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji warto poznać model SAMR. Pomoże nam zanurzyć się w wykorzystanie TIK i zintegrować nowe technologie tak, aby w pełni wykorzystać ...
- Utworzone: 03-03-2023
- 180. "Komu uwierzyć?!" i inne dialogi szkoln
- (Dyskusje)
- ... warunki odrabiania lekcji), zostałoby to uznane za naganny przykład ingerencji w kompetencje rodziców i podważanie ich autorytetu. Taką mamy asymetrię, z którą oczywiście da się żyć, ale chyba po obu stronach ...
- Utworzone: 01-03-2023
Ostatnie komentarze