- 141. Pozytywna matematyka
- (Opinie)
- ... nauki i rozwój uczniów. Pokazuje, jak trudności przekuć w siłę, buduje sprawczość, wiarę w siebie, pewność siebie i wyposaża w kompetencje pomagające naszym uczniom budować szczęśliwe życie. Myślę, że ...
- Utworzone: 05-07-2023
- 142. Przestrzeń jako miejsce aktywnego uczenia się
- (Opinie)
- ... daje im poczucie sprawczości i rozwija kompetencje kluczowe, tak ważne w dzisiejszym świecie. Nie mniej ważne jest zaangażowanie i przekonanie rodziców – często wychowanych w tradycyjnym modelu szkoły, ...
- Utworzone: 02-07-2023
- 143. Sztafeta edukacyjna
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Sztafeta w pewnym uproszczeniu jest to przekazywanie czegoś (także inicjatywy) przez osoby lub grupy osób kończące jakąś działalność tym, które właśnie ją rozpoczynają. Sztafeta edukacyjna ma miejsce w ...
- Utworzone: 01-07-2023
- 144. Uważniaki, czyli o rozwijaniu uważności i nauce regulacji emocji u dzieci
- (Projekty edukacyjne)
- ... są dla nich narzędziem wspierającym i wzmacniającym kompetencje w ww. zakresie. Zapraszamy do obejrzenia naszego wystąpienia na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2023 w Warszawie: Więcej o programie na ...
- Utworzone: 27-06-2023
- 145. Nadmiar informacji a decyzje finansowe
- (Konsumencka)
- Jak radzić sobie z nadmiarem informacji, których dostarczają nam media i Internet? I jak w tym kontekście podejmować finansowe decyzje „na chłodno”? Czy w tych czasach jest to w ogóle możliwe? Podpowiadamy, ...
- Utworzone: 24-06-2023
- 146. Social Emotional Learning (SEL) w pigułce na szkolne bóle
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Kompetencje emocjonalno-społeczne to umiejętności pozwalające na dobre funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej, zarządzanie własnymi emocjami i dbanie o własny dobrostan. W szkołach zazwyczaj organizowane ...
- Utworzone: 21-06-2023
- 147. Gen Z i Alfa – czyli z kim pracujemy w szkołach?
- (Opinie)
- ... uczniów to przede wszystkim kompetencje społeczno-emocjonalne: umiejętność rozpoznawania własnych emocji i zarządzania sobą (kontrolowania emocji, odraczania w czasie nagrody), inteligencja społeczna i ...
- Utworzone: 20-06-2023
- 148. Lekcje w terenie: Zainteresuj. Zaangażuj. Zintegruj
- (Metody i narzędzia)
- Gra terenowa od pewnego czasu zagościła w edukacji. Głównym celem nie jest oczywiście jej zorganizowanie, lecz wykonywanie określonych zadań, podczas których uczniowie wzbogacają swoją wiedzę o nowe pojęcia, ...
- Utworzone: 15-06-2023
- 149. Hipnologopedia. Jak wykorzystać podświadomość do skutecznej komunikacji?
- (Metody i narzędzia)
- Hipnologopedia łączy techniki hipnoterapii z logopedią w celu poprawy terapii komunikacji werbalnej dzieci i dorosłych, wspiera terapię logopedyczną, indywidualne potrzeby i oczekiwania pacjenta. Jak możemy ...
- Utworzone: 11-06-2023
- 150. Nowa mówioność (oralność) czyli jak zmienia się świat komunikacji międzyludzkiej
- (Opinie)
- Czy zauważyliście, że żyjemy w czasach powstającej nowej oralności (mówioności) i nowej piśmienności? Że stopniowo inaczej się komunikujemy? I nie chodzi tylko o formę, ale także o głębokie zmiany, które ...
- Utworzone: 10-06-2023
- 151. Praca sapera za stawkę roznosiciela ulotek
- (Dyskusje)
- ... jeszcze stałe rozdarcie pomiędzy sprzecznymi oczekiwaniami otoczenia, że w szkole dzieci się wychowuje, i że, broń Boże, nie wolno, bo to wchodzenie w kompetencje domu. Żeby było jasne, uważam, że szkoła ...
- Utworzone: 06-06-2023
- 152. O wykorzystaniu mocnych stron uczniów
- (Szkoły)
- ... własnej skuteczności. Kompetencje osobiste oraz poczucie własnej skuteczności w rolach społecznych. Ja jako lider. Doskonalenie umiejętności zarządzania osobistym potencjałem w projektach zespołowych. ...
- Utworzone: 03-06-2023
- 153. Nauka czytania przez zdziwienie
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Przywykliśmy do pewnych standardowych metod nauki czytania i pisania. Działając nieraz nawykowo, nie zastanawiamy się nad tym, jak zwiększają one dziecięce zainteresowanie procesem nauki czytania i pisania, ...
- Utworzone: 31-05-2023
- 154. Szkolenie nauczycieli
- (Nauczyciele)
- Rozmawiając z nauczycielami, dowiadujemy się, że wiele szkoleń, w których brali udział, nie wniosło nic nowego do ich praktyki. Nawet jeśli ewaluacje wychodzą dobrze, to w rozmowie indywidualnej dowiadujemy ...
- Utworzone: 29-05-2023
- 155. Drukarka 3D w szkole a sprawa lokalna
- (ICT / TIK)
- Drukarki 3D trafiły do wielu polskich szkół. Ale ich wykorzystanie edukacyjne okazuje się być dużo trudniejsze niż ich zakup (państwo "łoży" na tzw. unowocześnienie edukacji w szkołach, ale co potem z ...
- Utworzone: 28-05-2023
- 156. Hejtowi w komentarzach da się skutecznie przeciwdziałać
- (Przez życie)
- Hejt nie jest domyślnym sposobem komunikacji w sieci. A walka z toksycznym językiem nie oznacza łamania wolności słowa - tłumaczy językoznawca dr Paweł Trzaskowski. Badacz opisuje mechanizmy hejtu i skuteczne ...
- Utworzone: 20-05-2023
- 157. KRE-Aktywność, czyli o przełamywaniu schematów
- (Projekty edukacyjne)
- ... o tym, jak w codziennej pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi rozwija kompetencje poznawcze 4K, zwane też kompetencjami przyszłości: kreatywność, komunikację, kooperację i krytycyzm. ...
- Utworzone: 19-05-2023
- 158. Poznaliśmy wyniki badania PIRLS 2021
- (Badania)
- Polscy czwartoklasiści pozostają w światowej czołówce pod względem osiągnięć w czytaniu. Średni wynik naszych uczniów wyniósł 549 punktów. Nasi uczniowie wraz z uczniami z Finlandii uzyskali najlepszy ...
- Utworzone: 17-05-2023
- 159. Wycieczka i walizeczka – po przygodę z lekturą
- (Metody i narzędzia)
- Praca z lekturą z moją klasą to podróż po ciekawą przygodę. Każda lektura to taki mini projekt wyzwalający aktywność twórczą dzieci. Obejmuje wszystkie obszary edukacji, tym samym realizowane są niemal ...
- Utworzone: 16-05-2023
- 160. Opowiadania na trudne tematy
- (Metody i narzędzia)
- "No i zaczęło się. Od słowa do słowa, a w sumie od litery do litery zrodził się pomysł. Wspólny! Nawzajem się nakręcaliśmy. Na początek każdy z nas dostał za zadanie nagrać film o swoich mocnych stronach. ...
- Utworzone: 12-05-2023
Ostatnie komentarze